Friday, October 1, 2010

Adakah Aku Akan Memeluk Islam?

ini satu persoalan untuk diri sendiri... ...

jika lah aku ini seorang yang dilahirkan kafir... .adakah aku akhirnya akan memeluk islam?

jika aku sudah dilahirkan didalam keluarga kafir yang hidup didalam kesenangan, kasih sayang, sanggup kah aku ini menolak semua itu semata mata kerana islam?

adakah sanggup aku berpisah dengan ibuku yang beragama lain, dan aku dibenci oleh ibuku kerana aku memeluk islam?

maka tanya pada diri kamu sekelian...
adakah kamu akan memeluk islam? jika kamu asalnya kafir...

apakah perbuatan yang membuatkan kamu yakin, kamu pasti memeluk islam walaupun kamu dilahirkan kafir... .
adakah perbuatan kamu selama ini, mencari islam... .
adakah terpesona dengan keindahan islam... .
adakan kamu mencari ilmu pengetahuan tentang islam..

mari kita lihat berapa kuat diri kita kerana islam... .

kita pentingkan islam, atau kita pentingkan perkara lain... .

mari bertanya pada diri sendiri dan mari beri pendapat...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...